treenit

Mikäli ilmoittauduit jo Helsinki City Run -puolimarathonille tai SUL:n muuhun juoksutapahtumaan ja asut pääkaupunkiseudun läheisyydessä, pääset treenaamaan koko kevään ajan huippuporukassa ilmaiseksi. Järjestämme kevätkaudella avoimia HCR-yhteislenkkejä kolme kertaa kuukaudessa Helsingissä. Voit myös osallistua Juoksuliikkeen muilla paikkakunnilla (Porvoo, Turku, Oulu) yhteislenkkeihin ilmaiseksi. Katso aikataulut ja yhteystiedot Juoksuliikkeen sivuilta.

Kun juoksijan peruskunto on kohdillaan ja juoksu maistuu, syntyy usein halu nostaa omaa suorituskykyä ja juosta kovempaa. Moni saattaa asettaa harjoittelulleen aikatavoitteita tulevaa kilpailua ajatellen. Tulostavoitteet tarkoittavat sitä, että matkan lisäksi pitäisi pystyä ylläpitämään riittävän kovaa vauhtia. Tällöin helpon peruskuntoharjoittelun lisäksi tarvitaan myös suorituskykyä kohottavia harjoituksia. 

Talvella treenaaminen saattaa välillä olla haastavaa sääolosuhteiden vuoksi. Jos ulkona juokseminen ei houkuttele, pakkaset paukkuvat liiaksi tai tiet ovat täysin jäässä, on juoksumatto myös hyvä vaihtoehto puolimaratonia varten harjoittelevalle. Juoksutreenin tekeminen sisätiloissa onnistuu lähes jokaisella suomalaisella kuntosalilla.

Monille juoksua harrastaville marras-joulukuu on haasteellista aikaa ylläpitää omaa juoksumotivaatiota. Säät kylmenevät, ulkona on pimeää ja juoksualustana saattaa olla kaikkea mahdollista lumesta jäähän ja loskaan. Kevät ja paljas asfaltti tuntuvat kaukaisilta ja treenien väliin jättäminen houkuttelee. Mitä jos tänä vuonna kuitenkin ylläpitäisi juoksua mukana treeneissä läpi talven? Tässä muutamia vinkkejä motivaation ylläpitämiseen!