5 vinkkiä motivaatioon

Lenkillä pitäisi käydä, mutta into ei aina riitä. Mistä saisi lisää motivaatiota säännölliseen juoksuharrastukseen? 

Ota itsellesi kilpailutavoite
Kuukauden päässä odottava startti kannustaa lenkille. Kilpailun lisäksi tavoite voi olla vaikkapa
15 lenkkiä ja 5 kuntosalia seuraavan kuukauden aikana.

Pidä harjoituspäiväkirjaa
Lenkkien kirjaaminen ylös muistiin palkitsee. Tehtyjen harjoitusten muistelu antaa tyytyväisyyttä ja voit oppia ja saada motivaatiota aikaisemmista onnistumisista.

Tee lenkkeilypäätös yhdessä kaverin kanssa
ja harjoitelkaa yhdessä. Jos toisella motivaatio takkuaa, kaveri voi antaa lisäintoa.

Aseta sopivia välitavoitteita
Kaukana häämöttävä maraton voi tuntua liian kovalta urakalta. Matka sinne on helpompi, jos kuljet reitin kympin tai puolikkaiden kisojen kautta.

Ole itsellesi armollinen
Salli pienet notkahdukset ja lepojaksot. Itse asiassa ne kuuluvatkin harjoitteluun ja palautumiseen. Rennomman hetken jälkeen sinulla on taas enemmän energiaa treeneihin!
 
 
Kuva: Juoksuliike
Tekstin lähde: Helsinki Running Events-lehti 2/2017