Yhteistreenit auttavat kohti puolimaratonia - uutista päivitetty!

Mikäli ilmoittauduit jo Helsinki City Run -puolimarathonille tai SUL:n muuhun juoksutapahtumaan ja asut pääkaupunkiseudun läheisyydessä, pääset treenaamaan koko kevään ajan huippuporukassa ilmaiseksi. Järjestämme kevätkaudella avoimia HCR-yhteislenkkejä kolme kertaa kuukaudessa Helsingissä. Voit myös osallistua Juoksuliikkeen muilla paikkakunnilla (Porvoo, Turku, Oulu) yhteislenkkeihin ilmaiseksi. Katso aikataulut ja yhteystiedot Juoksuliikkeen sivuilta.

Yhteislenkkien tavoitteena on treenata yhdessä kohti kevään tavoitetta, nautiskella ulkona liikkumisesta, jakaa juoksukokemuksia porukalla ja tutustua samalla uusiin liikunnallisiin ihmisiin. Yhteislenkit aloitettiin jo syksyllä (lue uutinen tästä) ja ne jatkuvat joka kuukauden ensimmäinen sunnuntai. Näiden lisäksi HCR-juoksijat pääsevät mukaan toiselle hidasvauhtiselle yhteislenkille sekä "teemaharjoitukseen", jossa treenimuoto vaihtelee. 

Yhteislenkkien ohjelmassa on 60-75 minuutin leppoisa yhteislenkki neljässä tasoryhmässä:
- 5.30 min/km - lenkin pituus 60-75 min
- 6.00 min/km - lenkin pituus 60-75 min
- 6.30 min/km - lenkin pituus 60-75 min
- 7.00 min/km - lenkin pituus 60 min
- 7.30-8:00 min/km - lenkin pituus 60 min

Teematreenit
Harjoitus alkaa klo 18.00. Kesto n. 1 h 30 min. Jokainen harjoitus Alkaa 10-15 minuutin juoksuverryttelyllä. Verryttelyn jälkeen on n. 20 minuutin liikkuvuus ja juoksutekniikkaosio. Huolellisen lämmittelyn jälkeen on teeman mukaisen harjoituksen vuoro. Teematreenien sisältö voi muuttua esim. sään perusteella.

Pääharjoitukset:
16.2.    Vauhtikestävyys: Vauhtikestävyyden kehittäminen intervalleilla  Katso kuvat ja fiilis Facebook-tapahtumasta
16.3.    Mäkivedot: Mäestä voimaa askeleeseen Tästä Facebook-tapahtumaan
30.3.    Juoksutekniikka: Juoksutekniikkaa kehittämällä rentoutta ja vauhtia juoksuun
27.4.    Vauhtileikittely: Vauhtileikittely on juoksemisen polkkaa, vauhdikasta ja vaihtelevaa
4.5.    Viimeistelyharjoitus HCR:lle

HCR-yhteislenkkien ja teematreenien vetäjinä toimivat hiljattain uransa lopettanut huippujuoksija Janne Ukonmaanaho sekä muut Juoksuliike-valmentajat. Juoksuliike on HCR:n virallinen harjoituskumppani ja järjestää viikoittaisia juoksutreenejä ympäri Suomen. Lue lisää täältä

Kevään seuraavat treenit (tarkentuu tapahtumien lähentyessä):

Teematreenit TO 16.3., klo 18:00, lähtö Kaivopuistosta, ravintola Kaivohuoneen edestä Tästä Facebook-tapahtumaan
Teematreenit TO 30.3., klo 18:00, lähtöpaikka Lauttasaari, Kasinonranta (Kahvila Kasinonrannan edestä) 

Yhteislenkki SU 2.4. kello 12:00,  Pirkkolan urheilupuisto 
Yhteislenkki SU 9.4. kello 12:00, lähtö Töölön Kisahallilta Lasse Virénin patsaalta Huom! 5:30 ja 6:00 ryhmät fiilistelevät HCR:in 2017 reitin läpi!
Teematreenit TO 27.4. kello 18:00, paikka Viikki, lähtöpaikka tarkentuu 

Teematreenit TO 4.5., klo 18:00, lähtö Töölän Kisahallilta Lasse Virenin patsaalta
Yhteislenkki SU 7.5. Kello 12.00,  Pirkkolan urheilupuisto

Menneet lenkit:
Yhteislenkki SU 8.1. kello 12:00, lähtö Pirkkolan urheilupuiston jäähallirakennuksen aulasta: Tästä Facebook-tapahtumaan
Yhteislenkki SU 15.1. kello 12:00, lähtö Töölön Kisahallilta Lasse Virénin patsaalta: 
Tästä Facebook-tapahtumaan

Yhteislenkki SU 5.2. kello 12:00, lähtö Pirkkolan urheilupuiston jäähallirakennuksen aulasta: Tästä Facebook-tapahtumaan
Yhteislenkki SU 12.2. kello 12:00, lähtö Töölön Kisahallilta Lasse Virénin patsaalta: Tästä Facebook-tapahtumaan

Ystävänpäivän sinkkulenkki "pusutakuulla" Juoksuliikkeen ja Naisten 10:n yhteistyössä klo 17:00, lähtö Töölön Kisahallilta. Tästä Facebook-tapahtumaan
Teematreenit TO 16.2., klo 18:00, lähtö Pirkkolan urheilupuiston jäähallirakennuksen aulasta: Tästä Facebook-tapahtumaan

Yhteislenkki SU 5.3. kello 12:00, Pirkkolan urheilupuisto Tästä Facebook-tapahtumaan
Yhteislenkki SU 12.3. kello 12:00, lähtö Töölön Kisahallilta Lasse Virénin patsaalta Tästä Facebook-tapahtumaan

Helmi-/maaliskuun taitteessa alkavat Juoksuliikkeen erityisesti kevään 2017 HCR:lle tähtääville suunnatut Puolimaraton-juoksukoulut. Kymmenen viikon mittainen Juoksukoulu Puolimaraton sisältää kuusi tuhtia luentoa juoksun eri osa-alueista sekä viikoittaiset vauhtikestävyystreenit koko kevään ajan.  Lue lisää täältä

Tervetuloa mukaan!