Uutiset

Talvea on jäljellä vielä ainakin muutama kuukausi, joten nyt kannattaa ottaa kaikki irti talvijuoksusta. Talvikuukaudet ovat tärkeää aikaa peruskunnon kasvattamisessa ja talvijuoksu voi olla varsin miellyttävää, kunhan varusteet ovat kunnossa! Tässä tulee vinkkimme talvisille juoksulenkeille:
 

Haaveiletko puolimaratonin juoksemisesta keväällä 2017? Älä enää haaveile, vaan ryhdy toteuttamaan haavettasi. Me autamme sinua matkalla kohti puolimaratonin maaliviivaa. Tässä tulee 12 vinkkiä, kuinka aloittaa harjoittelu. Nämä vinkit ovat tarkoitettu etenkin aloitteleville juoksijoille, mutta toimivat varmasti ohjenuorana myös kokeneemmille konkareille.

12 VINKKIÄ KUINKA LÄHTEÄ LIIKKEELLE

HCR:n uudenlainen joulukalenteri "HCR jouluhaaste" osoittautui menestykseksi ja liikutti satoja juoksijoita joulukuun aikana. Suurin osa oli mukana alusta loppuun asti tekemässä päivittäin vaihtuvia treeniliikkeitä. Viikon lopuksi liikkeet koottiin kiertoharjoitteluksi, joka toistettiin 2-3 kertaa. Haasteen tarkoituksena oli parantaa juoksijoiden lihaskuntoa ennen kevään juoksukautta ja lisätä hieman aktiivisuutta kiireisen juhlakauden keskellä. Ajatuksena on, että parempi lihaskunto suojaa juoksijoita vammoilta ja auttaa myös usein lisäämään juoksijan nopeutta.

SUL-juoksutapahtumiin voit ilmoittautua helposti työnantajan tarjoaman liikuntaedun avulla. Hyväksymme Smartum, Sporttipassi, Edenred, EazyBreak ja TYKY -liikuntaedut.

Käytössä on tällä hetkellä kaksi tapaa. Helsinki City Runilla testaamme parhaillaan tapaa, jossa ilmoittautumisen voi tehdä ensin ja liikuntaetu maksetaan jälkikäteen. Muissa tapahtumissa liikuntaetu tulee toimittaa/maksaa etukäteen, jonka jälkeen ilmoittautuminen tapahtuu asiakaspalvelusta saadulla koodilla. Myös HCR:llä voi toimittaa setelit etukäteen niin halutessaan.

Etkö keksi osuvaa lahjaa liikkujalle? Miten olisi lahjakortti kesän juoksutapahtumaan? 

Kun kaapit pullistelevat tavaroita on parasta keskittyä aineettomiin lahjoihin! Osallistuminen juoksutapahtumaan on sitä parhaimmillaan. Samalla asetat kevääksi ja kesäksi tavoitteen, johon voi pyrkiä joko lahjan saaja yksin, tai te molemmat yhdessä.

Suomen Urheiluliiton juoksutapahtumat Helsinki City Marathon, City Run (puolimaraton), Street Run, Minimarathon ja Naisten Kymppi ovat liittyneet mukaan Ekokompassi-ympäristöjärjestelmään. Kipinä Ekokompassiin mukaan lähtemiseen tuli roskaamisen kautta. Joka vuosi juoksijoiden jälkeensä jättämät juoma- ja geeliroskat nimittäin kirvoittavat palautteita sivullisilta ennen kuin järjestäjät ehtivät jälkisiivouspartion kanssa paikalle.
 

HCR Jouluhaaste alkaa 1.12 ja jatkuu jouluaattoon asti!

Tarkoituksena on parantaa yhdessä lihaskuntoa ennen kevään juoksukautta ja lisätä hieman aktiivisuutta kiireisen juhlakauden keskellä. Hyvä lihaskunto suojaa vammoilta ja tekee meistä nopeampia ja tehokkaampia juoksijoita. Lisäksi harjoittelun monipuolisuus tekee hyvää niin mielelle kuin kropallekin!

Suomen suurin puolimaraton, Helsinki City Run, kokee useita muodonmuutoksia ensi keväänä. Merkittävin juoksijoille konkreettisesti näkyvin muutos on 13. toukokuuta juostavan tapahtuman reitin uudistuminen useasta kohtaa. Juoksun lähtö vaihtaa niin ikään paikkaa.
 

Helsinki City Run toivottaa opiskelijat lämpimästi tervetulleeksi kisaamaan puolimaratonille!

Opiskelijoiden Liikuntaliiton hallitus on myöntänyt seuraavien juoksumatkojen SM-kilpailut vuodelle 2017:
- 23.4. 10 km Helsinki Spring Marathonin yhteydessä
- 13.5. Puolimarathon Helsinki City Runin yhteydessä
- 12.8. Marathon Helsinki City Maratonin yhteydessä 

Monille juoksua harrastaville marras-joulukuu on haasteellista aikaa ylläpitää omaa juoksumotivaatiota. Säät kylmenevät, ulkona on pimeää ja juoksualustana saattaa olla kaikkea mahdollista lumesta jäähän ja loskaan. Kevät ja paljas asfaltti tuntuvat kaukaisilta ja treenien väliin jättäminen houkuttelee. Mitä jos tänä vuonna kuitenkin ylläpitäisi juoksua mukana treeneissä läpi talven? Tässä muutamia vinkkejä motivaation ylläpitämiseen!